مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 08:002021-05-19سياسي

«درناها» مهمان تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بستان آباد، حسن عباس نژاد با اشاره به قرارگیری تالاب بین المللی قوریگل در مسیر بین المللی مهاجرت پرندگان (Bird Fly ways) اظهار داشت: معمولا با توجه به مسیرهای مهاجرتی شناخته شده درنا، این گونه بسیار به ندرت در این تالاب مشاهده می شود ولی امسال فرود دسته های مهاجر درنا، اردک سرسفید و سایر گونه های مهم پرندگان مهاجر در قوریگل نشان از اهمیت بالای این تالاب از نقطه نظر قابلیت های زیستگاهی به عنوان محدوده مهم تنوع زیستی و پرندگان (IBA) قابل طرح است.

وی افزود:گونه درنا با توجه به تک همسر بودن و وفاداری به جفت خود تا آخر عمر، از احترام ویژه ای در آذربایجان برخوردار بوده و به عنوان سفیر بهار در فرهنگ ما شناخته می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این اتفاق مهم در تاریخ قوریگل در این برهه زمانی با توجه به مشکلاتی که در تامین و انتقال حق آبه تنها تالاب ثبت شده استان در کنوانسیون رامسر روی می دهد، شاید تلنگر و هشداری باشد برای دست اندرکاران مدیریت آب استان باشد.

گزارش فارس حاکی است، تالاب قوریگل در 18 کیلومتری شمال غرب بستان آباد و 45 کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته که ارتفاع آن از سطح دریا 1890 متر می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«درناها» مهمان تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد

«درناها» مهمان تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد