مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-19اقتصادي

کشت گونه های برتر گل محمدی افزایش می یابد


برنامه ملی انتخاب بهترین واریته گل محمدی با حمایت دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گل محمدی از جمله اقلام بسیار مهم کشاورزی در استان های مرکزی کشور محسوب می شود.

با توجه به توسعه کاربرد این محصول در صنایع آرایشی، بهداشتی و عطرسازی انتظار می رود با ایجاد صنایع بالادستی بیشتر حول محور این گل کشت آن توسعه یابد.

در حال حاضر 24 هزار هکتار زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

با برنامه ریزی های انجام شده، به زودی 5 هزار هکتار دیگر نیز زیر کشت گل محمدی قرار خواهد گرفت.

دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهاد بالادستی کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از ایجاد یک کانون ویژه نیز با عنوان کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر حمایت کرده است.

با توجه به کاشت انواع ارقام گل محمدی در کشور لازم بود با ایجاد یک برنامه ملی تمام ارقام مورد استفاده در کشور مورد بررسی علمی دقیق قرار گیرد و ارقام برتر شناسایی شوند.

بر این اساس، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر با همکاری برخی نهادهای وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و تشکیل تیمی از پژوهشگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گونه های برتر گل محمدی افزایش می یابد

کشت گونه های برتر گل محمدی افزایش می یابد