مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-19سياسي

حسین زاده بحرینی: برای نجات اقتصاد ایران باید بند ناف بانک مرکزی را از دولت قطع کرد


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مهم ترین ریشه ناتوانی بانک های مرکزی وابستگی به دولت است، گفت: برای نجات اقتصاد ایران باید بند ناف بانک مرکزی را از دولت قطع کنید.

- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مهم ترین ریشه ناتوانی بانک های مرکزی وابستگی به دولت است، گفت: برای نجات اقتصاد ایران باید بند ناف بانک مرکزی را از دولت قطع کنید.

به گزاش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: به خاطر کار بزرگی که شما نمایندگان انجام دادید ولی مجالس نهم و دهم و پیشین موفق به انجام آن نشدند تشکر می کنم، گره کور اقتصاد ایران این است که با نقدینگی فزاینده غیرهدایت شده مواجه هستیم، به تعبیری سونامی نقدینگی.

جهت این سونامی مشخص نیست و هر روز به سمتی حرکت می کند و علت آن این است که بانک مرکزی ناتوان بوده و اقتدار کافی ندارد.

وی افزود: مهم ترین ریشه ناتوانی بانک های مرکزی وابستگی به دولت است، رهبر معظم انقلاب تعبیر فرمودند کسری بودجه اُم الخبائث است، این فرمایش نتیجه 40 سال تجربه در جایگاه ریاست جمهوری و رهبری ایشان است، چرا دولت ها به خود اجازه ایجاد کسری بودجه می دهند؟ چرا دولت در سال 99 به خود اجازه داد لایحه ای بیاورد که 320 هزار میلیارد تومان کسری داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین زاده بحرینی: برای نجات اقتصاد ایران باید بند ناف بانک مرکزی را از دولت قطع کرد

حسین زاده بحرینی: برای نجات اقتصاد ایران باید بند ناف بانک مرکزی را از دولت قطع کرد