مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-05-19اقتصادي

2 میلیون اصله نخل در انتظار تکمیل سد دالکی


ساخت فرازبند 60 متری سد دالکی، تنها 9 ماه پس از شروع خاک ریزی آن تکمیل شده است تا این سد یک گام دیگر به مرحله آبگیری و بهره برداری نزدیک تر شود.

- ایسنا/بوشهر ساخت فرازبند 60 متری سد دالکی، تنها 9 ماه پس از شروع خاک ریزی آن تکمیل شده است تا این سد یک گام دیگر به مرحله آبگیری و بهره برداری نزدیک تر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معیشت درصد قابل توجهی از مردم استان بوشهر به ویژه در شهرستان دشتستان با کشاورزی پیوند خورده و آب ، کلیدی ترین عنصر در بقا و ثبات فعالیت های کشاورزی است.

در این استان گرم و خشک، بهره برداری مناسب از کوچکترین منابع آب نیز ارزشمند است و ایجاد ظرفیت¬های جدید در بخش آب به مثابه حفظ حیات به ویژه در بخش روستایی شمرده می¬شود.

یکی از پروژه های مهم و بزرگ در حفظ منابع آبی که منجر به ذخیره¬سازی رواناب¬های فصلی و کاهش خسارات سیلاب مخرب می¬شود، سد دالکی شهرستان دشتستان است.

مدیر طرح¬های توسعه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه¬ای بوشهر با اشاره به ضرورت احداث سد دالکی گفت: رودخانه دالکی یکی از مهم¬ترین رودخانه¬های استان بوشهر است که خشکسالی¬های دهه اخیر منجر به کاهش شدید آورد آب و افت کمی و کیفی محصولات نخلستان¬های تحت شرب آن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون اصله نخل در انتظار تکمیل سد دالکی

2 میلیون اصله نخل در انتظار تکمیل سد دالکی