مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-19سياسي

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند


با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به تشابهات و وجوه مشترکات خاص دو شهر سنندج و سلیمانیه، - ایسنا/کردستان شهردار سنندج گفت: با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به تشابهات و وجوه مشترکات خاص دو شهر سنندج و سلیمانیه، پیشنهاد خواهر خواندگی این دو شهر تقدیم شورای شهر شد و مورد تصویب اعضای شورای شهر سنندج قرار گرفت.

حشمت اله صیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو شهر عقد خواهر خواندگی است.

وی افزود: خواهر خواندگی شهرها پیوند بین دو شهر است که دارای تشابهات و وجوه مشترکات خاصی از نظر علمی، فرهنگی و تاریخی است.

شهردار سنندج بیان کرد: سلیمانیه یکی از شهرهای اقلیم کردستان عراق است که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی دارای نمادها و تشابهات فرهنگی با سنندج است.

صیدی ادامه داد: علاوه بر تشابهات فرهنگی و اجتماعی این دو شهر در سال 98 توانستند از سوی یونسکو به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شوند.

وی عنوان کرد: با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری و همچنین استفاده از پتانسیل های هر دو طرف جهت اجرای پروژه های سرمایه گذاری پیشنهاد خواهر خواندگی سنندج شهر خلاق موسیقی با شهر سلیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند