مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-05-19اقتصادي

نصب 476 آبگرمکن خورشیدی در مناطق فاقد گاز کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد 476 آبگرمکن خورشیدی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در مناطق جنگلی، روستایی و عشایری این استان که فاقد گاز طبیعی بودند، - ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد 476 آبگرمکن خورشیدی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در مناطق جنگلی، روستایی و عشایری این استان که فاقد گاز طبیعی بودند، نصب شد.

غلام حسین حکمتیان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در مناطق جنگلی عشایری و روستایی راهکاری مناسب برای جلوگیری از قطع درختان است، افزود: نصب این آبگرمکن ها تا حدود 50 درصد از قطع درختان در مناطق روستایی استان جلوگیری کرده است.

وی اظهار کرد: امروزه یکی از چالش هایی که منابع طبیعی را بطور جدی مورد تهدید قرار می دهد بحث سوخت در مناطق روستایی و عشایری واقع شده در جنگل ها است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مناطق کم تر توسعه یافته همچون منطقه زیلایی کمبود سوخت های فسیلی وجود دارد و ساکنان آسیب های جدی به جنگل های منطقه وارد می کنند.

حکمتیان اصل تصریح کرد: مردم به منظور تامین سوخت برای گرمایش، پخت و پز و بهداشت از هیزم استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 476 آبگرمکن خورشیدی در مناطق فاقد گاز کهگیلویه و بویراحمد

نصب 476 آبگرمکن خورشیدی در مناطق فاقد گاز کهگیلویه و بویراحمد