مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 03:502021-05-19اقتصادي

مهاجرت معکوس در روستاهای اصلاندوز با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین


بیش از 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان اصلاندوز با بهره برداری از سد خداآفرین زیر کشت رفته که در نتیجه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاهد هستیم.

- سید عباس مینایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: خاک زرخیز و موقعیت مناسب در اراضی شهرستان اصلاندوز موجب حاصل خیزی این مناطق و توسعه محصولات کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه با احداث سد میل و مغان  حدود 90 هزار هکتار از اراضی شهرستان های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار آبیاری می شود، افزود: از اراضی زیر شبکه مغان سالانه بیش از دو میلیون تن انواع محصولات کشاورزی مرغوب تولید می شود.

فرماندار اصلاندوز با اشاره به بهره برداری از پایاب سد خداآفرین در این شهرستان بیان کرد: اراضی پایاب سد خداافرین بزرگترین پروژه شمال غرب کشور است که اراضی دیم شهرستان را به روش سیستم آبیاری نوین تحت پوشش قرار داده است.

مینایی تصریح کرد: امسال بیش از 10 هزار هکتار از این اراضی توسط کشاورزان و عشایر ساکن در محل به زیر کشت رفته که با این کار عظیم گامی اساسی در جهت اشتغال زایی برداشته شده و در نتیجه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاهد هستیم.

گفتنی است؛ طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده که با اتما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت معکوس در روستاهای اصلاندوز با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین

مهاجرت معکوس در روستاهای اصلاندوز با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین