مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 19:452021-05-18حوادث

کشف 550کیلوگرم قارچ ترافل در مازندران


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: 550کیلوگرم قارچ ترافل که در حین حمل از شرق استان به مقصد تهران بود شناسایی و توقیف شد.

- مجید ذکریایی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد:  حدود 550کیلوگرم قارچ ترافل که با یک دستگاه خودرو در حین حمل از شرق استان به مقصد تهران بود با همکاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان گلوگاه و یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و توقیف  و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: برخی از افراد سودجو در جنگل های بلوط در عمق 10 تا 30 سانتی متری خاک این قارچ ها را برداشت و با قیمت بالایی به فروش می رسانند.

  فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: باتوجه به سبز شدن درختان این افراد با کندن قارچ ها از پای درختان بلوط  منجر به تخریب خاک، آسیب رساندن و حتی خشک شدن درختان بلوط  می شوند.

این مسؤول اضافه کرد: این افراد به صورت خانوادگی و تیم های 10 نفره تا بیشتر در کنار ریشه درختان اقدام به برداشت قارچ های ترافل می کنند لازم است شهروندان هوشیار باشند و درصورت مواجه شدن با چنین افرادی، موارد را به سامانه 1504 اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 550کیلوگرم قارچ ترافل در مازندران

کشف 550کیلوگرم قارچ ترافل در مازندران