مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 14:402021-05-18پزشكي

قاتلی به نام ساعت کار طولانی


به تازگی نتیجه یک پژوهش که توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شده منتشر شد که نشان می دهد، سالانه 745 هزار نفر بر اثر آسیب های ناشی از ساعات کار طولانی جان خود را از دست می دهند.

- به تازگی نتیجه یک پژوهش که توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شده منتشر شد که نشان می دهد، سالانه 745 هزار نفر بر اثر آسیب های ناشی از ساعات کار طولانی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: این تحقیق که اولین پژوهش در نوع خود به شمار می رود می گوید 745 هزار نفر در سال 2016 به دلیل سکته قلبی یا مغزی در نتیجه ساعات کار طولانی جان باخته اند.

این میزان در مقایسه با سال 2000 حدود 30 درصد افزایش داشته است.

یافته های پژوهشگران نشان داده است کار 55 ساعت یا بیشتر در هفته (در مقایسه با کار 35 تا 40 ساعت در هفته)، 35 درصد خطر سکته مغزی و 17 درصد خطر مرگ ناشی از سکته قلبی را افزایش می دهد.

از آن جایی که کشور ما یکی از 56 کشور دارای بیشترین ساعت کاری است مرور این پژوهش لازم به نظر می رسد، در ضمن نگاهی هم انداخته ایم به میزان ساعت کاری و بهره وری در کشورهای مختلف که خواندنش خالی از لطف نیست.

ساعت کاریِ طولانی کشنده است همان طور که پیش از این خواندید پژوهش سازمان جهانی بهداشت خبر از کشنده بودن ساعت کار طولانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتلی به نام ساعت کار طولانی

قاتلی به نام ساعت کار طولانی