مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 11:252021-05-18بين الملل

چرا گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت ناموفق است؟


یک تحلیلگر روس دلایل ناکارآمد بودن سامانه موسوم به گنبد آهنین در مقابله با موشک های گروه های مقاومت فلسطینی را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، موشک باران شهرها و شهرک های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و خسارت های زیادی به این رژیم وارد کرده است.

برآورد سازمان مالیات رژیم صهیونیستی از هزینه چهار روز نخست جنگ کنونی با مقاومت فلسطین این است که به اندازه هزینه نصف جنگ 51 روزه در سال 2014 رسیده؛ جنگ 2014 حدود چهار میلیارد دلار برای تل آویو هزینه داشت.

( ، این تحلیلگر روس گفت، سامانه گنبد آهنین مؤثر است اما امکانات آن محدود است زیرا برای مقابله با تعداد مشخصی از موشک ساخته شده است؛ به عنوان مثال در یک زمان می تواند با 100 هدف مقابله کند اما اگر 125 موشک به سمت رژیم اسراییل شلیک شود چه؟ در ادامه این گزارش آمده، سامانه گنبد آهنین نیاز به تعمیر دارد و تعمیر آن وقت زیادی می برد موضوعی که شلیک کنندگان موشک ها از آن بهره می برند.

بر اساس گزارش مذکور، موضوع دیگر مربوط به قیمت بالای موشک های گنبد آهنین است که بین 40 هزار تا 100 هزار دلار تخمین زده شده است و به همین دلیل هزینه زیادی را به تل آویو تحمیل می کند.

درگیری میان دو طرف از دوشنبه هفته گذشته (20 اردیبهشت) آغاز شد، زمانی که ضرب الاجل مقاومت به رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت ناموفق است؟

چرا گنبد آهنین در مقابله با موشک های مقاومت ناموفق است؟