مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-05-18اقتصادي

تاثیر منفی خودتحریمی بیشتر از تحریم های خارجی است


رییس اتحادیه سرب و روی ایران با بیان اینکه تحریم های خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی بیشتر از 10 درصد تاثیرگذار نیستند، گفت: مشکل اصلی ما تحریم های داخلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان  مشکلات اقتصاد تحریم نیست بلکه مدیریت است  خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این زمینه، حسن حسینقلی رییس اتحادیه سرب و روی ایران گفت: با وجود مزیت های نسبی فراوان در ایران، مزیت رقابتی در اقتصاد ما به شدت ضعیف بوده و بستری برای تبدیل مزیت های نسبی به اشتغال، آرامش و خوشبختی مردم فراهم نشده است.

وی تدوین یک برنامه توسعه ای بر اساس آمایش سرزمین در این حوزه را ضروری دانست و افزود: بسیاری از مسئولان و روسای جمهور اعتقادی به برنامه و چشم انداز ندارند، کما اینکه از برنامه چشم انداز 1404 هم بیشتر از 15 درصد اجرایی نشد.

رییس اتحادیه سرب و روی ایران، تحریم های بانکی و شیوع کرونا را بر روابط اقتصادی و صادرات و از دست رفتن بازارهای بین المللی کشورمان موثر دانست و در عین حال گفت: مشکل ما اساسی تر از این حرفهاست و به مسائل ساختاری برمی گردد.

حسینقلی ادامه داد: نابسامانی اقتصادی کشور از تداوم برخی مشکلات ساختاری به ویژه ناهماهنگی و ناکارایی در سیاست گذاری های اقتصادی در سطح کلان، فضای کس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر منفی خودتحریمی بیشتر از تحریم های خارجی است

تاثیر منفی خودتحریمی بیشتر از تحریم های خارجی است