مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-05-18فرهنگي

موزه مردم شناسی نوش آباد، زیر آوار وعده های 20 ساله


موزه ها، راویان ماندگار تاریخ و تمدن برای نسل های حال و آینده هستند و گنج فرهنگ و تمدن هر خطه را در سینه خود دارند تا در برابر چشم آیندگان از گزند تحریف مصون بمانند، - ایسنا/اصفهان موزه ها، راویان ماندگار تاریخ و تمدن برای نسل های حال و آینده هستند و گنج فرهنگ و تمدن هر خطه را در سینه خود دارند تا در برابر چشم آیندگان از گزند تحریف مصون بمانند، اما موزه مردم شناسی نوش آباد، با گذشت دو دهه هنوز در زیر آوار وعده های مسئولان مانده است.

نایب رییس شبکه سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: با گذشت 20 سال از صدور مجوز راه اندازی موزه مردم شناسی نوش آباد، شرایط به گونه ای است که امروز نگران تخریب این اثر تاریخی هستیم.

امیر کدخدایی افزود: شهری که در دل کویر، بخشی از تمدن سیلک را میراث داری می کند، پس از گذشت سال ها تلاش، برای احیا و حفظ حیات فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، همچنان بی پناه مانده است.

وی افزود: نوش آباد، قلمرو کوچکی از جغرافیای ایران است، اما غنای فرهنگی و تمدنی آن در حوزه های میراث فرهنگی همچون رازی نهفته باقی مانده است و راه اندازی موزه نوش آباد، ریشه های معنوی و تاریخی این بخش از استان اصفهان و کشور را روایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه مردم شناسی نوش آباد، زیر آوار وعده های 20 ساله

موزه مردم شناسی نوش آباد، زیر آوار وعده های 20 ساله