مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-18اقتصادي

خروج سیمان از نظام قیمت گذاری/ کشف قیمت در بورس کالا


رییس اداره نظارت بر بازار بورس های کالایی سازمان بورس، آخرین اقدامات برای خروج سیمان از نظام قیمت گذاری و الزام شرکت های سیمانی به پذیرش و عرضه در بورس کالا را تشریح کرد.

- به نقل از بازار سرمایه، مهدی زمانی سبزی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان حافظ حقوق سهامداران و در جهت ارتقای شفافیت، تمام تلاش خود را دارد تا از طرفی موضوع خروج سیمان از نظام قیمت گذاری را پیگیری کرده و از طرفی شرکت های سیمانی را ملزم به پذیرش و عرضه در بورس کالا کند.

وی با بیان اینکه طبق مکاتبات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقام عالی وزارت نسبت به خروج سیمان از نظام قیمت گذاری دستوری و رفع سهمیه بندی نظر مساعد دارد، گفت: از این رو با پذیرش مجدد شرکت های سیمانی در بورس کالا شاهد تقویت بازار، انجام رقابت، کشف صحیح قیمت سیمان جهت شفافیت هرچه بیشتر، حفظ حقوق سهامداران و همچنین حذف رانت خواهیم بود.

رییس اداره نظارت بر بازار بورس های کالایی سازمان بورس افزود: پیش از این شرکت های سیمانی در بورس کالا حضور فعال داشتند، به طوری که بررسی آمار معاملات نشان می دهد در سال 90 به میزان 1.

084.

220 تن سیمان توسط 23 عرضه کننده انجام شد.

پس از آن عرضه سیمان توسط شرکت های سیمانی به دلیل اینکه از طرف سازمان حمایت قیمت گذاری می شود، پیگیری نشد؛ به طوری که به مرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سیمان از نظام قیمت گذاری/ کشف قیمت در بورس کالا

خروج سیمان از نظام قیمت گذاری/ کشف قیمت در بورس کالا