مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-18اقتصادي

خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور


علی خانمحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت گندم در کشور از اسفندماه در استان هایی که جزو استانهای برداشت اول بودند آغاز شده است.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه با این شرایط آب و هوایی و قیمت گندم میزان تحویل و خرید گندم پیش بینی شده محقق نخواهد شد، تصریح کرد: اگر بارش مناسب نباشد حتی 9 میلیون تن هم برداشت نخواهد شد و به میزان پیش بینی شده خرید نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بحث آب و هوایی موضوع قیمت نیز مطرح است و به همین خاطر تحویل گندم وضعیت مناسبی ندارد، گفت: الان بازار آزاد بالاتر از 5 هزار تومان است و برای کشاورز صرف ندارد که به دولت گندم بدهد.

خانمحمدی با اشاره به اینکه امسال به خاطر عدم بارندگی برداشت ضعیف است و رشد گندم پایین است و کشاورزان نیز رغبت ندارند با این زحمت گندم را به قیمت تعیین شده بفروشند، اضافه کرد: قیمت گندم در بازار آزاد 6 یا 6 هزار و 500 تومان است که صرفه بیشتری دارد.

دبیر بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه وضعیت به وجود آمده حداقل در برداشت و فروش به کاهش 30 درصدی منجر شده است، گفت: در این وضعیت گندم دیم اصلا قابل برداشت نیست و گندم آبی نیز بسیار ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور

خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور