مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-18سياسي

بیش از 22 هزار هکتار از اراضی گلستان در طرح کشت دیمزارها با کاشت کلزا قرار دارد


مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: در سال زراعی 1399-1400 طرح کشت دیمزارها در 22 هزار و 149 هکتار از اراضی گلستان با کاشت کلزا انجام شد.

- محمدمهدی سلمانزاده در حاشیه نخستین برداشت کلزا در طرح کشت دیمزارها در مزارع شهرستان کلاله در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهش تولید، تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور و وزارت جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح جهش تولید منعقد شد.

وی تصریح کرد: در این تفاهم نامه طرح جهش تولید در اراضی دیمزارهای کشور در برخی از استان ها از جمله گلستان به صورت پایلوت در سال زراعی 1399-1400 اجرا شد.

  مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به منابع تخصیص یافته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سه ماه نخست سال زراعی کارشناسان پهنه بندی استان موفق به عقد قرارداد با 3 هزار و 525 بهره بردار به مساحت 22 هزار و 149 هکتار از اراضی دیم هشت شهرستان و 406 روستا در استان گلستان شدند.

وی ادامه داد: با آغاز برداشت محصول در استان امروز شاهد نخستین برداشت کلزا در طرح کشت دیمزارها در مزارع کلاله بوده و این طرح به مدت پنج سال با جدیت تمام در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 22 هزار هکتار از اراضی گلستان در طرح کشت دیمزارها با کاشت کلزا قرار دارد

بیش از 22 هزار هکتار از اراضی گلستان در طرح کشت دیمزارها با کاشت کلزا قرار دارد