مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-18اقتصادي

کاهش شدید منایع آبی در گلستان/ 70 درصد ظرفیت سدها خالی است


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در سال جاری 70 درصد از ظرفیت سدهای گلستان خالی است و با کاهش شدید منابع آبی رو به رو هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید محسن حسینی در جلسه خشکسالی و تمهیدات لازم در سد وشمگیر برای مدیریت این پدیده، اظهار کرد: میزان بارش استان طی هفت ماه سال آبی جاری نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش 32 درصدی مواجه بوده و همچنین در ایستگاه های ارتفاعات هم دما، طی این مدت چهار دهم درجه افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: این کاهش بارش ها وافزایش دما موجب شده است در رودخانه های بالادست و سرشاخه ها حدود 44 درصد و در ایستگاه های رودخانه های اصلی بالغ بر 65 درصد کاهش آبدهی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: دربخش آب زیرزمینی هم تقریباً 200 میلیون متر مکعب نسبت به نسبت به متوسط 18 ساله، کاهش ذخیره آب داشته ایم.

حسینی با بیان اینکه سدهای احداث شده در مسیر اصلی گرگانرود سالانه حدود 40 هزار هکتار از اراضی را در مسیر رودخانه و شبکه سدها آبیاری می کنند، گفت: برای آبیاری 40 هزار هکتار اراضی، نیاز پایداری سدها، تبخیر و پرت آب در رودخانه ها و مسیر 250 میلیون متر مکعب سالانه نیاز آبی استان است، که در سال گذشته در فروردین ماه حدود 190 میلیون متر مکعب از ذخیره سدها و بارش های مناسب داشتیم ولی در سال جاری 70 درصد از ظرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید منایع آبی در گلستان/ 70 درصد ظرفیت سدها خالی است

کاهش شدید منایع آبی در گلستان/ 70 درصد ظرفیت سدها خالی است