مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:102021-05-18سياسي

عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک ها زمینه کلاهبردای و اختلاس را فراهم کرده است


بانک مرکزی وظیفه نظارتی اش را درست انجام نمی دهد و حاکمیت دقیقی بر سیستم بانکی ندارد و همین زمینه کلاهبرداری و اختلاس را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو هیأت رییسه مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص نحوه اجرای سامانه های نظارتی در حوزه امور بانکی، اظهار داشت: بانک مرکزی تنها نهاد حاکم بر نظام بانکی است، اما نه وظیفه نظارت را درست انجام می دهد و نه حاکمیت دقیقی بر سیستم بانکی داشته است.

  وی افزود: همین باعث شده تا راه فرار برای افرادی که قصد کلاهبرداری و اختلاس دارند باز شود.

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: موضوع ذیفنع واحد و شفافیت تراکنش های بانکی از موضوعات مهمی هستند که مجلس باید برای آنها تعیین تکلیف کند که امکان اقدامات سلیقه ای از دولت ها گرفته شود.

  موسوی لارگانی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازکمیسیون اقتصادی و پیشنهاد آن برای طرح اصلاح قانون پایانه ای فروشگاهی گفت: پیشنهادات تقنینی خوبی در این گزارش آمده است، البته موضوعات مرتبط با بانک مرکزی باید در جریان بررسی جزییات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی بررسی و اصلاح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک ها زمینه کلاهبردای و اختلاس را فراهم کرده است

عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک ها زمینه کلاهبردای و اختلاس را فراهم کرده است