مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 05:202021-05-18بين الملل

جنگل آمازون از بهبود دهنده به آلوده کننده هوا تبدیل می شود! (+عکس)


اگر قرار باشد این منطقه به یک منبع منتشر کننده خالص به جای جذب دی اکسید کربن تبدیل شود، مقابله با بحران تغییرات آب و هوایی بسیار دشوارتر خواهد بود.

- جنگل آمازون از بهبود دهنده به آلوده کننده هوا تبدیل می شود! (+عکس) اگر قرار باشد این منطقه به یک منبع منتشر کننده خالص به جای جذب دی اکسید کربن تبدیل شود، مقابله با بحران تغییرات آب و هوایی بسیار دشوارتر خواهد بود.

عصر ایران - بخش برزیلی جنگل آمازون طی یک دهه گذشته تقریبا 20 درصد دی اکسید کربن بیشتری نسبت به آن چه جذب کرده، در اتمسفر منتشر کرده است! این شرایط نشان می دهد که بشریت دیگر نمی تواند روی بزرگ ترین جنگل گرمسیری جهان برای کمک به جذب آلودگی های کربن حساب کند.

بنابر گزارشی که به تازگی در نشریه Nature Climate Change منتشر شده است، میزان انتشار دی اکسید کربن حوضه آمازون برزیل طی بازه زمانی 2010 تا 2019 برابر با 16.

6 میلیارد تن بوده است، در شرایطی که میزان جذب دی اکسید کربن این بخش برابر با 13.

9 میلیارد تن بوده است.

این مطالعه حجم دی اکسید کربن جذب شده و ذخیره شده با رشد جنگل را در برابر مقادیر منتشر شده در اتمسفر به واسطه آتش سوزی یا تخریب درختان را بررسی کرده است.

به گفته ژان پیر ویگنرون، دانشمند موسسه ملی پژوهش های کشاورزی فرانسه (INRA) و یکی از نویسندگان مطالعه، در شرایطی که انتظار می رفت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل آمازون از بهبود دهنده به آلوده کننده هوا تبدیل می شود! (+عکس)

جنگل آمازون از بهبود دهنده به آلوده کننده هوا تبدیل می شود! (+عکس)