مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-18سياسي

ارکستر کابووکی؛ رویایی تکرار نشدنی در موسیقی کُردی


یک استاد عرصه موسیقی در سنندج گفت: ارکستر کابووکی با اقبال حاجبی آغاز به کار کرد؛ به معنای دیگر او بنیان گذار و گسترش دهنده این گروه بود و با تلاش و کوشش خود و با انتخاب نوازندگان آوازه خوانان کاربلد و خبره گروه را رهبری می کرد.

- ایسنا/کردستان یک استاد عرصه موسیقی در سنندج گفت: ارکستر کابووکی با اقبال حاجبی آغاز به کار کرد؛ به معنای دیگر او بنیان گذار و گسترش دهنده این گروه بود و با تلاش و کوشش خود و با انتخاب نوازندگان آوازه خوانان کاربلد و خبره گروه را رهبری می کرد.

استاد خسرو ژیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اقبال حاجبی فردی ثابت قدم و خستگی ناپذیر بود و به موسیقی علاقه ای وافر داشت، در سن 16 سالگی آن زمان که در محله 25 شهر سنندج سکونت داشت؛ هر روز به قسمت پشتی زیرزمین می رفت و در را به روی خود می بست و مشغول ساز زدن می شد.

وی عنوان کرد: در آن زمان با آن ها رفت و آمد داشتم، اقبال زمانی که شروع به نواختن می کرد فارغ از احوال دنیا می شد و از هرکاری به جز نواختن دست می کشید؛ آماده سازی و راه اندازی این گروه نتیجه تلاش ها و مشقت کشیدن های وی بود.

استاد ژیان افزود: ارکستر کابووکی در اوایل فعالیت خود حدود 60 الی 70 نفر عضو داشت که اکثر آن ها دانشجویان دانشکده هنر بودند که در رشته موسیقی مشغول به تحصیل بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارکستر کابووکی؛ رویایی تکرار نشدنی در موسیقی کُردی

ارکستر کابووکی؛ رویایی تکرار نشدنی در موسیقی کُردی