مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 13:452021-05-17دانش

اصول زیبایی شناختی، حلقه مفقوده ساخت پل در ایران


استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: زیبایی یکی از نیازهای اساسی انسان است که متاسفانه در ایران و در بحث طراحی پل ها توجه به این بحث مورد غفلت واقع شده است.

- ایسنا/کردستان استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: زیبایی یکی از نیازهای اساسی انسان است که متاسفانه در ایران و در بحث طراحی پل ها توجه به این بحث مورد غفلت واقع شده است.

قادر بایزیدی امروز (27 اردیبهشت) در وبینار سلسله نشست های معرفی کتاب که به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: فضاهای شهری و همچنین فضاهای خارج شهر و جاده مناظر طبیعی است که توجه به اصول زیبایی شناسی در طراحی آن ها بسیار حائز اهمیت است و می توانند تاثیر بسیار زیادی در چشم انداز و منظر و کیفیت محیط داشته باشند.

وی عنوان کرد: در تاریخ ایران پل های بسیار زیادی وجود دارد که بر اساس همین اصول طراحی شده اند که توانستەاند کیفیت فضا و کیفیت محیط را ارتقا دهند.

بایزیدی افزود: متاسفانه در دوره های اخیر پل های زیادی در فضای شهری و اقصی نقاط ایران به چشم می خورد که عدم توجه به مقوله زیبایی شناسی در آن ها صدمات زیادی را به منظر شهری وارد کرده و اصولاً پروژه های ناموفقی بوده که نتوانسته اند تعامل لازم را با مخاطبین و شهروندان خود ایجاد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصول زیبایی شناختی، حلقه مفقوده ساخت پل در ایران

اصول زیبایی شناختی، حلقه مفقوده ساخت پل در ایران