مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 11:452021-05-17بين الملل

فشار خیابانی تابوی فلسطین در آمریکا را شکست


آنچه دیروز ممنوع بود امروز مجاز شده است؛ ذکر نام فلسطین که در محافل سیاسی آمریکا برای سال های طولانی ممنوع بود امروز در کنگره مطرح می شود و به یک موضوع اساسی بدل شده است که پیرامونش گروه ها و گرایش ها از تمامی طیف های سیاسی جمع می شوند.

- آنچه دیروز ممنوع بود امروز مجاز شده است؛ ذکر نام فلسطین که در محافل سیاسی آمریکا برای سال های طولانی ممنوع بود امروز در کنگره مطرح می شود و به یک موضوع اساسی بدل شده است که پیرامونش گروه ها و گرایش ها از تمامی طیف های سیاسی جمع می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، فشار مردم آمریکا و تظاهرات گسترده که طی روزهای اخیر شهرها و ایالت های بزرگ این کشور را فراگرفته است روند معادلات سیاسی را که در طول سال های طولانی در واشنگتن ثابت و شناخته شده بود، تغییر داد و بازتاب شعارهای مردمی در گوشه و کنار کنگره دولت را مجبور کرد مطالبات آنها را در نظر گرفته و به مساله فلسطین توجه کند.

از نظر تاریخی در سال 1988 هنگامی که جیمز زاگبی، بنیانگذار انستیتوی مطالعات عربی آمریکایی، دموکرات ها را وادار کرد که ذکر حاکمیت فلسطین را در برنامه خود بگنجانند، رهبران حزب با هشدار واضحی پاسخ دادند: گفتن این کلمه جهنم به راه می اندازد و به این ترتیب مساله و کلمه فلسطین بدون هیچ رأیی مسکوت باقی ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خیابانی تابوی فلسطین در آمریکا را شکست

فشار خیابانی تابوی فلسطین در آمریکا را شکست