مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-17اقتصادي

تعلل در توسعه میادین مشترک جایز نیست!/از حضور هندی ها استقبال می کنیم


از آنجا که تعلل در میدان های مشترک جایز نیست، شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت تکلیف توسعه این میدان را با واگذاری به یکی از شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی مشخص کند.

- به نقل از وزارت نفت، رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران درباره سابقه مذاکرات توسعه ای میدان فرزاد ب با شرکت اوان جی سی هند گفت: مدت زمان مذاکرات با طرف هندی برای توسعه این میدان بیش از یک دهه طول کشید و ایران از همه ظرفیت های موجود برای به سرانجام رساندن این مذاکرات استفاده کرد، اما با وجود مذاکرات طولانی و متعدد و نشان دادن انعطاف زیاد از طرف شرکت ملی نفت ایران، مذاکرات به نتیجه نرسید.

وی افزود: از آنجا که تعلل در میدان های مشترک جایز نیست، شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت تکلیف توسعه این میدان را با واگذاری به یکی از شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی مشخص کند و در همین راستا بود که موافقنامه اصولی (HOA) توسعه این میدان سال 98 با شرکت پتروپارس امضا شد و قرارداد توسعه نیز امروز به امضای طرفین رسید.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: با این حال شرکت ملی نفت ایران در هر شرایطی از حضور سرمایه گذاران خارجی در طرح ها و پروژه های خود استقبال می کند و طرف هندی نیز اگر متقاضی همکاری باشد، می تواند به عنوان شریک پتروپارس در این طرح فعالیت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل در توسعه میادین مشترک جایز نیست!/از حضور هندی ها استقبال می کنیم

تعلل در توسعه میادین مشترک جایز نیست!/از حضور هندی ها استقبال می کنیم