مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:352021-05-17اقتصادي

سه اشتباه دولت روحانی در بخش کشاورزی/ چه کسی مسئول سرمایه های ازدست رفته است؟


دولت روحانی سه اشتباه بزرگ در بخش کشاورزی داشت که موجب آشفتگی بازار و از دست رفتن سرمایه ملی شد دولت سیزدهم برای جلوگیری و نیز برگرداندن اعتماد از دست رفته کشاورزان وظیفه سنگینی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت روحانی به دلیل زیرساخت های غلط مدیریت تولید، سیاست های نادرست ارزی_مالی، اتکای صرف به برجام و پیدا نکردن مقصدهای صادراتی، بدترین بازار محصولات کشاورزی دهه های اخیر را داشت، قیمت فروش کشاورز 10 برابر کمتر از قیمت بازار شد و هزینه های سرسام آور مجبورشان کرد محصولات خود را روی زمین رها کنند که پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی، سیب و پرتقال و هندوانه تنها مثال هایی برای امسال است.

دولت روحانی قانون انتزاع (تمرکز وظایف بازرگانی کشاورزی در وزارت جهاد) را تعلیق کرد و پس از آن بود که بازار آشفته تر شد و بی ثباتی به اوج رسید.

این قانون که در دولت دهم تصویب شده بود تمام وظایف زنجیره تولید را به وزارت جهاد کشاورزی داده بود و در مدت اجرای آن  تراز تجاری بخش کشاورزی بهبود یافت و بازار متعادل شد اما دولت روحانی به یکباره همه اینها را نادیده گرفت.

روحانی وقتی برای تشکیل وزارت بازرگانی با مخالفت مجلس روبه رو شد، قانون انتزاع که در دولت دهم به تصویب شورای نگهبان رسیده و برای اجرا ابلاغ شده بود را به مدت دو سال تعل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اشتباه دولت روحانی در بخش کشاورزی/ چه کسی مسئول سرمایه های ازدست رفته است؟

سه اشتباه دولت روحانی در بخش کشاورزی/ چه کسی مسئول سرمایه های ازدست رفته است؟