مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-05-17بين الملل

تداوم ناامنی در سقطری؛ گروه متحد امارات رهبر یک قبیله را ربود


عناصر گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» تحت حمایت امارات رهبر یک قبیله مهم در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن را ربودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عیسی بن یاقوت یکی از شیوخ قبایل سقطری گفت که عناصر گروه المجلس الإنتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب یمن) تحت حمایت امارات شیخ علی سلیمان بن مالک شیخ بزرگ مرکز دیکسم و از رهبران کمیته تحصن مسالمت آمیز در سقطری را ربودند.

وی افزود که عناصر شورای انتقالی جنوب یمن همچنان به سرکوب آزادی خواهان در استان سقطری ادامه می دهند و آن ها شیخ علی سلیمان را بدون هیچ مجوز قانونی با خود برده اند.

طبق گزارش وبگاه عربی 21 ، بن یاقوت با اشاره به اقدامات عناصر شورای انتقالی جنوب یمن در سقطری و سرکوب شهروندان آن با استفاده از سلاح، این اقدامات آن ها را محکوم کرد.

از ژوئن گذشته شورای انتقالی جنوب یمن شهر حدیبو مرکز استان سقطری را تحت تصرف خود درآورده است.

از سوی دیگر ابراهیم حیدان وزیر کشور دولت مستعفی یمن به ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی گفت که اوضاع امنیتی در عدن – پایتخت موقت دولت هادی-به دلیل تعدد دستگاه های امنیتی نگران کننده است.

او افزود که مسئولان سیاسی یمن تمایل داشتند بخش سیاسی توافقنامه ریاض را پیش از بخش نظامی آن اجرا کنند تا اعتماد بیشتر طرف مقابل (شورای انتقالی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم ناامنی در سقطری؛ گروه متحد امارات رهبر یک قبیله را ربود

تداوم ناامنی در سقطری؛ گروه متحد امارات رهبر یک قبیله را ربود