مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-17اقتصادي

گروه های نمایشی نگران صندلی های خالی نباشند/ تمدید طرح حمایتی ارشاد


مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دستورالعملی که در سال 99 در خصوص حمایت از 50 درصد ظرفیت خالی اجرای گروه های تئاتری در شرایط کرونایی اعمال شد، تا پایان شهریور 1400 نیز اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنتقل شد و راه از سرگیری فعالیت های تئاتری هموارتر شد.

اما نکته قابل تأمل دیگر این بوده و هست که در مقاطعی که فعالیت های تئاتری از سر گرفته شد پروتکل هایی برای اجراهای تئاتری مدنظر قرار گرفت که یکی از این موارد، استفاده از 50 درصد ظرفیت سالن بود.

این استفاده 50 درصدی از ظرفیت سالن شرایط را برای تأمین هزینه های یک اجرای نمایشی سخت کرد و یک گروه تئاتر علاوه بر تمرین و تولید اثر خود باید ضرر مالی شدیدی را هم متقبل می شد زیرا تأمین هزینه های تولید و اجرای یک اثر نمایشی با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه از طریق ظرفیت 100 درصدی سالن هم امکانپذیر نبوده و نیست و استفاده از 50 درصد ظرفیت سالن این ضرر مالی را دوچندان می کرد.

در 1 شهریور سال 99 اداره کل هنرهای نمایشی در اطلاعیه شماره 6 خود طرحی را در خصوص حمایت از گروه های تئاتری ارائه داد که به شرح ذیل بود: پس از موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر امکان از سرگیری فعالیت های نمایشی، یکی از الزامات بازگشایی استفاده از 50 درصد ظرفیت صندلی ها تعیین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروه های نمایشی نگران صندلی های خالی نباشند/ تمدید طرح حمایتی ارشاد

گروه های نمایشی نگران صندلی های خالی نباشند/ تمدید طرح حمایتی ارشاد