مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-17بين الملل

تبعات خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان برای قدرت های اروپایی


آخرین گروه از نظامیان ناتو در حالی چند ماه دیگر خاک افغانستان را ترک خواهند کرد که آینده این کشور با وجود گذشت نزدیک به 20 سال از زمان سرنگونی حکومت طالبان به دست آمریکا و متحدانش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

- آخرین گروه از نظامیان ناتو در حالی چند ماه دیگر خاک افغانستان را ترک خواهند کرد که آینده این کشور با وجود گذشت نزدیک به 20 سال از زمان سرنگونی حکومت طالبان به دست آمریکا و متحدانش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یورونیوز در گزارشی نوشته است: انفجارهای اخیر در مقابل مدرسه ای دخترانه در غرب کابل را می توان نمادی از چالش های امنیتی پیش روی افغانستان پس از خروج کامل نظامیان آمریکا و نیروهای ناتو دانست.

در این انفجارها بیش از 200 نفر که اکثر آنها دختران دانش آموز بودند کشته و مجروح شدند.

یکی از وظایف اصلی نیروهای خارجی پس از سرنگونی طالبان در سال 2001 میلادی شکل دهی به ساختار امنیتی دولت نوپای افغانستان و تقویت نیروهای افغان برای مقابله با چالش های امنیتی در این کشور در دوران پس از خروج نظامیان آمریکا و متحدان این کشور بود.

امری که قرار بود زمینه را نیز برای خروج نیروهای خارجی فراهم کند.

هرچند هنوز دامنه تاثیر خروج نظامیان آمریکا و متحدانش بر وضعیت امنیتی افغانستان مشخص نیست اما بی شک این رویداد آزمونی سرنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان برای قدرت های اروپایی

تبعات خروج آمریکا و متحدانش از افغانستان برای قدرت های اروپایی