مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-17اجتماعي

سفالینه های قبل از اسلام در محوطه تاریخی تپه برج خنامان رفسنجان کشف شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان در خصوص حواشی روزهای اخیر در رابطه محوطه تاریخی تپه برج رییس آباد خنامان توضیحاتی ارائه داد.

- حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: منطقه خنامان، نام مجموعه ای از روستاهایی است که در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر رفسنجان واقع شده، از نظر تقسیمات کشوری خنامان دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان رفسنجان محسوب میشود.

آب و هوای این منطقه متاثر از اقلیم کوهپایه ای و نیمه کوهستانی نسبت به شهر و روستاهای دشت سردتر و در تابستان ها معتدل تر است.

وی افزود: منطقه خنامان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های شناخته شده بشر در استان کرمان است که به اذعان باستان شناسان قدمت آن به هزاره های قبل از میلاد برمی گردد.

حسینی ادامه داد: علاوه بر شواهد فرهنگی که موید این ادعاست، یکی از اولین کاوش های باستان شناسی به سال 1900 میلادی در این منطقه توسط سرپرسی سایکس و دو باستان شناس انگلیسی دیگر صورت گرفته است و در نتیجه آن تعدادی اشیا باستانی کشف، به موزه بریتانیا منتقل شده و در حال حاضر در آنجا نگهداری می شوند.

وی بیان کرد: البته جزییات دقیقی از نتایج این کاوش و مطالعه اشیاء مکشوفه در دسترس نیست و بعد از این کاوش ها، در طول 120 سال گذشته نیز متاسفانه پژوهش دیگری صورت نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفالینه های قبل از اسلام در محوطه تاریخی تپه برج خنامان رفسنجان کشف شد

سفالینه های قبل از اسلام در محوطه تاریخی تپه برج خنامان رفسنجان کشف شد