مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 00:402021-05-16اقتصادي

رشد اقتصادی «صفر» و 7 برابر شدن نقدینگی در دولت روحانی و شرکا + جدول


حجم نقدینگی از ابتدای دولت روحانی و شرکا تا پایان اسفند 99 بالغ بر 5.

7 برابر شده و در صورتی که در 6 ماهه سال 1400 که دوازدهم به پایان کار خود می رسد، - *بخشی از رشد نقدینگی در آمار سال 93 ناشی از افزایش سطح پوشش آماری موسسات اعتباری بوده است.

نرخ تورم در سال های اخیر به ارقام بسیار بالا رسیده و مسئولان و مدیران دولت روحانی و شرکا دلیل افزایش نرخ تورم را تحریم ها و محدودیت های ارزی عنوان می کنند.

اما وقتی نگاهی به تغییرات حجم نقدینگی می اندازیم می بینیم که حجم نقدینگی از شهریور 92 که دولت روحانی آغاز به کار کرده است، تا اسفند 99 بالغ بر5.

9 برابر شده است.

  در صورتی که در 6 ماهه اول امسال حدود 15 درصد رشد کند، نقدینگی در طول 8 ساله دولت روحانی به 3 هزار و 993 هزار و 103 میلیارد تومان می رسد که این در مقایسه با حجم نقدینگی در شهریور 92 که 587 هزار و 296  میلیارد تومان است، حجم نقدینگی در دولت روحانی _ جهانگیری حدود 6.

8 برابر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بنابراین رشد نقدینگی در 8 ساله دولت روحانی رشد قابل توجه بوده و یکی از دلایل اصلی افزایش سطح عمومی قیمت ها و تورم در این سال ها بوده است.

در حوزه نرخ ارز، توضیح این نکته ضروری است که افزایش نرخ ارز همواره به دلیل کاهش عرضه ارز نیست بلکه برای افزایش بهای ارز و کاهش ارز پول ملی دلیل اقتصادی دیگری هم وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اقتصادی «صفر» و 7 برابر شدن نقدینگی در دولت روحانی و شرکا + جدول

رشد اقتصادی «صفر» و 7 برابر شدن نقدینگی در دولت روحانی و شرکا + جدول