مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 12:502021-05-16اقتصادي

توقف فعالیت هواپیما های سبک و فوق سبک تا اطلاع ثانوی


عملیات آموزشی و تفریحی هواپیما های سبک و فوق سبک به دلیل بررسی دلایل حوادث اخیر متوقف شد.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تحریم در حوزه صنعت هوانوردی تنها مربوط به ناوگان سنگین و مسافری است، گفت: تحریم ها در بخش هواپیماهای سبک و فوق سبک اثری نداشته و هواپیماهای آموزشی و تفریحی دارای متوسط عمر 5 سال است.

او اظهار کرد: در هفته گذشته 2 حادثه در بخش عملیات هوایی آموزشی سبک و فوق سبک رخ داده که یکی از آنها در اراک رخ داد که متاسفانه منتج به فوت خلبان و دانشجو شد و دیگری امروز در کیش رخ داده که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عملیات آموزشی و تفریحی هواپیما های فوق سبک تا اطلاع ثانوی متوقف شد، افزود: به دلیل وقوع حوادث و سوانح اخیر و با هدف پیشگیری از مخاطرات احتمالی شناسایی نشده، تمامی عملیات آموزشی تفریحی در حوزه هواپیما های فوق سبک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می شود.

او تصریح کرد: تمامی شرکت ها و موسسات وسایل پرنده فوق سبک، موظف هستند نسبت به انجام بازرسی و ممیزی ایمنی داخلی اقدام و نتایج حاصله را به همراه ارزیابی ریسک ایمنی انجام شده در اسرع وقت به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف فعالیت هواپیما های سبک و فوق سبک تا اطلاع ثانوی

توقف فعالیت هواپیما های سبک و فوق سبک تا اطلاع ثانوی