مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-05-16فرهنگي

عواقب مشاهده فیلم ها و تصاویر مستهجن بر کودکان


یک روانشناس حوزه کودک و نوجوان گفت: کودکی که بر اثر سهل انگاری والدین دچار آگاهی زودهنگام در خصوص مسائل جنسی شده و این موضوعات را بر اثر کنجکاوی در این سن تجربه کرده باشد، قطعا این تجربه خوشایند را تکرار می کند و زمانی که این کودک به سن نوجوانی رسید به عناصر پر آسیب اجتماعی تبدیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد رضاپور با اشاره به اینکه آگاهی های زودهنگام کودکان از برخی موضوعات به علت دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن و نامتعارف می تواند تبعات متفاوتی بر ذهن و روان کودک بگذارد، اظهار کرد: وقتی کودک نسبت به برخی از مسائل درک صحیحی ندارد و تصاویر و فیلم هایی را مشاهده می کند که مناسب محدوده سنی او نیست، ممکن است دچار برخی اضطراب ها شود.

این روانشناس حوزه کودک و نوجوان افزود: دیدن این صحنه ها می تواند یک کنجکاوی غیرمعقول را برای کودک ایجاد کند و همچنین تجربه های ناخوشایندی را برای او به وجود بیاورد، قطعا این تجربه های ناخوشایند بر روحیه و زندگی کودک در آینده تاثیرات منفی خواهد گذاشت، همچنین این تجربه ها می تواند زمینه بروز آسیب های اجتماعی را در او فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه طبق پروتکل های حقوق بشر کودک و لزوم رعایت سلامت روان در کودکان باید دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن برای کودکان زیر 18 سال محدود شود، توضیح داد: تماشای تصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواقب مشاهده فیلم ها و تصاویر مستهجن بر کودکان

عواقب مشاهده فیلم ها و تصاویر مستهجن بر کودکان