مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 09:502021-05-16اقتصادي

دستگاه های دولتی و اجرایی بزرگترین ملّاک هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که برخی آمار ها از اختصاص سهم یک سومی کیک اقتصاد کشور به بخش مسکن (اعم از مستقیم و غیر مستقیم) حکایت دارد و بسته به شهر های کوچک و کلانشهرها، - که بخش بزرگی از اراضی دولتی را احتکار کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در حالی که برخی آمار ها از اختصاص سهم یک سومی کیک اقتصاد کشور به بخش مسکن (اعم از مستقیم و غیر مستقیم) حکایت دارد و بسته به شهر های کوچک و کلانشهرها، بین 30 تا 50 درصد سبد هزینه خانوار ها و حتی بالاتر از آن، به این بخش اختصاص دارد.

از سوی دیگر در یک دهه اخیر، 77 درصد تقاضای موجود در بخش مسکن، سرمایه ای بوده و تنها 23 درصد آن به خرید مصرفی تعلق داشته است.

شاید این موضوع در برخی کلانشهر ها و پایتخت، به بالای 85 و پایین تر از 15 درصد هم برسد.

همچنین امروز معاون مسکن وزارت راه از ابلاغ سهمیه وام های ساخت مسکن به همه بانک ها که معادل ساخت 1 میلیون و 200 هزار واحد است، خبر داده است.

برنامه ای که از عزم دولت برای تقویت سمت عرضه مسکن خبر می دهد.

کارشناس مسکن: با اصلاح قانون پیش فروش می توان به خانه دار شدن مردم کمک کرد در همین خصوص ابوالفضل نوروزی کارشناس بازار مسکن در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: یکی از حمایت های یکه در بخش رفع موانع تولید مسکن باید ایجاد شود، رفع موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه های دولتی و اجرایی بزرگترین ملّاک هستند

دستگاه های دولتی و اجرایی بزرگترین ملّاک هستند