مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-05-16اقتصادي

افزایش بدون توقف قیمت ها در دولت روحانی + سند


بررسی قیمت کالاهای اساسی در سال های پایانی دولت های دهم و دوازدهم نشان می دهد که قیمت تمام کالاهای اساسی از قبیل مرغ، گوشت، شکر، برنج در فاصله زمانی 8 ساله سیر صعودی بدون توقف داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تنظیم بازار کالا و خدمات و برقراری تعادل در بازار محصولات و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از وظایف اولیه هر دولتی است،  اقدامات اجرایی در این رابطه از قبیل تثبیت قیمت ها، خرید تضمینی، اعطای یارانه، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  و غیره است.

  در کشورهای توسعه یافته به واسطه آنکه نظام اقتصادی آنها بر مبنای ساز و کار بازار است، حضور دولت در بازار محصولات و اجرای سیاست های حمایتی حداقل بوده و براساس ضرورت انجام می شود.

در کشورهای در حال توسعه به دلیل نقش زیاد دولت، کارایی پایین ساز و کار بازار و نقص های موجود در ساختار اقتصادی آنان،  دولت ها دست به اقدامات حمایتی از بخش مصرف یا تولید میزنند، لذا چنانچه هر کدام از اقدامات اجرایی ذکر شده به درستی انتخاب و اجرا شود می تواند در تنظیم بازار موثر باشد و در صورتی که هر کدام از این سیاست ها به درستی انتخاب و اجرا نشود می تواند موجب به هم ریختگی بازار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بدون توقف قیمت ها در دولت روحانی + سند

افزایش بدون توقف قیمت ها در دولت روحانی + سند