مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-16بين الملل

یهودیان منتقد اسراییل و ماهیت فاشیستی صهیونیست ها


بسیارند متفکران، کنشگران، نویسندگان و سیاستمداران یهودی تبار سکولار و چپ که همچون برخی گرایش های مذهبی دین یهود، منتقد ماهیت فاشیستی صهیونیسم و اسراییل اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی نشر افکار، هرچند اسراییل به عنوان دولت و صهیونیسم چونان جنبش و نظریه مبنای قومی-مذهبی دارند که آن را مختص قومیت و مذهب یهود می سازد، اما بسیارند متفکران، کنشگران، نویسندگان و سیاستمداران یهودی تبار سکولار و چپ که همچون برخی گرایش های مذهبی دین یهود، منتقد ماهیت فاشیستی صهیونیسم و اسراییل اند.

بسیاری کارل مارکس را با مقاله درباره مسئله یهود و انتقاداتش در کاپیتال نسبت به ماهیت کاپیتالیستی یهودیان در جامعه مسیحی می شناسند، اما چهره های منتقد معاصر صهیونیسم هم بسیارند.

آثار برخی متفکران و فعالان یهودی منتقد اسراییل در نشر افکار از این قرارست: 1.

تونی کلیف (Tony Cliff) (2000-1917) که با نام اصلی یوگاییل گلاکشتاین (Yigael Gluckstein) در فلسطین متولد شد، اما در انتقاد از اسراییل به کانادا مهاجرت کرد و نام عبری خود را نیز تغییر داد، کنشگر یهودی ضدصهیونیست و از چهره های برجسته جنبش تروتسکیسم است.

از تونی کلیف کتاب تاریخ سیاسی زنان: مبارزات طبقاتی و آزادی خواهی زنان با ترجمه نیکزاد زنگنه در مجموعه ی فمینیسم در نشر افکار منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یهودیان منتقد اسراییل و ماهیت فاشیستی صهیونیست ها

یهودیان منتقد اسراییل و ماهیت فاشیستی صهیونیست ها