مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-16سياسي

بررسی تغییرات ژنومیکی و ساختار جمعیتی گوسفندان ایران


بررسی تغییرات ژنومیکی و ساختار جمعیتی گوسفندان ایران توسط پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اجرا می شود.

- به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، طرح بررسی تغییرات ژنومیکی و ساختار جمعیتی گوسفندان ایران از طریق تعیین توالی کل ژنوم با هدف درک ارتباطات ژنتیکی، تاریخ جمعیت، ساختار ژنتیکی درون و بین جمعیت ها در گوسفندان بومی ایران و شناسایی نشانگرهای خاص نژادی به منظور استفاده در آزمون انتساب در پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مستقر در رشت در حال اجرا است.

نژادهای بومی گوسفند که به خوبی با طیف وسیعی از شرایط کشاورزی- زیست محیطی (آب و هوای مختلف، انواع بیماری و خوراک محلی) سازگار شده اند، دامداری پایدار در مناطق حاشیه ای و دشوار در هر کشور را تضمین می کنند.

توصیف مولکولی منابع ژنتیکی قابل دسترس و جمع آوری اطلاعات در مورد تنوع و ساختار ژنتیکی برای توصیف و حفاظت از ژرم پلاسم بسیار ضروری است.

تعیین ژنوتیپ کل ژنوم (Whole genome typing) درک ما را از ساختار ژنتیکی جمعیت های گونه های دامی اهلی، منشأ آنها، اثر مهاجرت و همچنین جابجایی جمعیت های انسانی متصل به این فرآیندها را افزایش می دهد.

نژادهای بومی، مخازن ژنی مهم برای صفات سازگاری هستند و می توانند برای تضمین کارآیی برنامه های اصلاحی تنظیم شده برای شرایط جغر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تغییرات ژنومیکی و ساختار جمعیتی گوسفندان ایران

بررسی تغییرات ژنومیکی و ساختار جمعیتی گوسفندان ایران