مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-05-16سياسي

کلیات طرح استقلال بانک مرکزی تصویب شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح استقلال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با 199 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در جلسه علنی با کلیات طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی موافقت کردند.

طغیانی: بانک مرکزی باید مستقل از دولت ها باشدبه گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سیدمهدی طغیانی درباره طرح مذکور، گفت: بیش از 12 سال است که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح استقلال بانک مرکزی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

وی متذکر شد: از سال 51 تاکنون ارزش ریال همه ساله نسبت به سال قبل ضعیف تر شده است و همچنین بانک مرکزی به وظایف خود جهت حفظ ارزش پول ملی توجهی نکرده است سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در اداره بانک مرکزی داریم به دلیل ضعف در قانون است، تصریح کرد: در طرح مذکور تجارب دنیا در اداره بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته و پیش بینی شده است که بانک مرکزی مستقل از دولت ها و پاسخگو باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح اقتدار نظارتی بانک مرکزی را تقویت می کند و ابزار قانونی در اختیار بانک مرکزی می گذارد تا با بانک های متخلف برخورد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیات طرح استقلال بانک مرکزی تصویب شد

کلیات طرح استقلال بانک مرکزی تصویب شد