مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:052021-05-16بين الملل

تغییرات اقلیمی در حال نابودی نقاشی سنگی 40 هزار ساله


درست در زمانی که فکر می کنیم تغییرات آب و هوایی بیش از این نمی تواند آسیب زا باشد، یک آسیب دیگر نمایان می شود و حالا مشخص شده است که در حال نابود کردن یک نقاشی سنگی با قدمت 40 هزار سال است.

- درست در زمانی که فکر می کنیم تغییرات آب و هوایی بیش از این نمی تواند آسیب زا باشد، یک آسیب دیگر نمایان می شود و حالا مشخص شده است که در حال نابود کردن یک نقاشی سنگی با قدمت 40 هزار سال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تغییر اقلیم! در مورد این پدیده بحث های زیادی صورت گرفته که همه هم منفی بوده است.

اکنون به نظر می رسد تغییرات آب و هوایی یک نکته منفی دیگر نیز دارد و به تدریج در حال نابودی باستانی ترین و ارزشمندترین هنر سنگی بشر است که بینشی از زندگی نیاکان ما را فراهم می کند.

یک مطالعه جدید از دانشگاه گریفیت (Griffith) نشان می دهد که گرم شدن کره زمین به آرامی نقاشی های باستانی را در غارهای آهکی جنوب سولاوسی اندونزی که بین 20 تا 40 هزار سال پیش کشیده شده اند، پاک می کند.

این آثار هنری از اولین نقاشی های غاری شناخته شده در جهان هستند.

محققان برای فهمیدن اینکه چه چیزی در حال رخ دادن است، 11 نقاشی مختلف در غارها را با استفاده از میکروسکوپ و سایر روش ها مانند تجزیه و تحلیل شیمیایی و شناسایی بلورها مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی در حال نابودی نقاشی سنگی 40 هزار ساله

تغییرات اقلیمی در حال نابودی نقاشی سنگی 40 هزار ساله