مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-16سياسي

حفاظت و مرمت 5 اثر شاخص تاریخی آذربایجان شرقی


اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی حفاظت، مرمت و ساماندهی پنج اثر شاخص تاریخی استان را طی سال 99 تا 1400 در دستور کار خود قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حفاظت و صیانت از آثار و ابنیه  تاریخی یکی از نیازمندی های امروز کشورهای مختلف برای پشتوانه سازی هویتی و فرهنگی فرداست و آذربایجان شرقی با برخورداری از تاریخ چندین هزارساله، جغرافیای طبیعی، انسانی، سیاسی و فرهنگی پراهمیت در این حوزه پیشرو است.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در راستای اهداف صیانتی و حفاظتی خود در حوزه میراث فرهنگی طی سال 99 مرمت، حفاظت، بازسازی و ساماندهی 34 اثر ارزشمند و تاریخی استان را در دستور کار قرار داد که  در این راستا می توان به حفاظت، مرمت، بازسازی و کاوش آثاری از  جمله مجموعه تاریخی ربع رشیدی، مجموعه حسن پادشاه، مقبره چهار منار و بازار تاریخی تبریز و همچنین مرمت و ساماندهی مجموعه شیخ شهاب الدین اهری اشاره کرد.

همچنین مستندنگاری سنگ قبرهای دوره اسلامی شهرستان اهر و جمع آوری در محوطه بنای تاریخی قاسم خان اهری و نیز مستندنگاری سنگ قبرهای دوره اسلامی شهرستان ورزقان و جمع آوری در محوطه بنای تاریخی امیر ارشد برای راه اندازی موزه سنگ از دیگر اقدامات انجام شده از سوی اداره کل میراث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت و مرمت 5 اثر شاخص تاریخی آذربایجان شرقی

حفاظت و مرمت 5 اثر شاخص تاریخی آذربایجان شرقی