مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-16بين الملل

رایزنی وزیر خارجه قزاقستان با همتایان چینی و قرقیز


وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه دومین نشست سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای «آسیای مرکزی و چین» با وزیران امور خارجه کشورهای چین و قرقیزستان به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه دومین نشست وزرای امور خارجه آسیای مرکزی و چین که در شی آن برگزار شد، به طور جداگانه با وان ایی و روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه چین و قرقیزستان ملاقات کرد.

در دیدار وزرای خارجه قزاقستان با چین طیف وسیعی از همکاری دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

سران نهادهای دیپلماتیک دو کشور بر لزوم تشدید همکاری در سطوح بالا و عالی و همچنین اهمیت توسعه روابط بین پارلمانی تاکید کردند.

وزیر خارجه قزاقستان طی این دیدار گفت: کشورهای ما تعهد کامل نسبت به سطح بالا اعتماد در دوره همه گیری کرونا را به نمایش گذاشتند.

حمایت متقابل در لحظات دشوار نمونه ای از روابط دوستانه بین دو کشور بود.

تلئوبردی در ادامه همتای چینی خود را در مورد اقدامات در حال انجام دولت قزاقستان در زمینه مبارزه با همه گیری کرونا و آغاز استفاده از واکسن داخلی قزواک مطلع کرد و اقدامات قاطع چین در راستای مبارزه با بیماری همه گیر را ستود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزیر خارجه قزاقستان با همتایان چینی و قرقیز

رایزنی وزیر خارجه قزاقستان با همتایان چینی و قرقیز