مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:202021-05-16بين الملل

شورای شمالگان محل دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه


وزیر امور خارجه آمریکا به دانمارک، ایسلند و گرینلند سفر کرده و در جریان این سفر با همپیمانان کشورش تعامل خواهد داشت و همچنین در نشست شورای وزیران خارجه سازمان موسوم به شورای شمالگان در شهر ریکیاویک (ایسلند) و مذاکراتی دوجانبه با روسیه در حاشیه این نشست شرکت خواهد کرد.

- وزیر امور خارجه آمریکا به دانمارک، ایسلند و گرینلند سفر کرده و در جریان این سفر با همپیمانان کشورش تعامل خواهد داشت و همچنین در نشست شورای وزیران خارجه سازمان موسوم به شورای شمالگان در شهر ریکیاویک (ایسلند) و مذاکراتی دوجانبه با روسیه در حاشیه این نشست شرکت خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای شمالگان به عنوان نهاد سیاستگذار اصلی در حوزه قطب شمال متشکل از هشت کشور شامل آمریکا، روسیه، کانادا و کشورهای نوردیک شمال اروپاست که به هماهنگی و همکاری درخصوص مسائل مرتبط با توسعه و حفاظت محیط زیستی در این منطقه می پردازد.

روسیه قرار است عهده دار ریاست شورای شمالگان شود و نشست آتی وزرای خارجه این سازمان مصادف با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس آن برگزار می شود و همچنین به موجب آن دوره دو ساله ریاست ایسلند بر سازمان نیز پایان می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شمالگان محل دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه

شورای شمالگان محل دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه