مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 16:152021-05-15سياسي

بی تفاوتی اجتماعی نخبگان ناشی از دغدغه های معیشتی است


دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد با بیان این که شرایط سیاسی و اقتصادی عاملی مؤثری در کمرنگ شدن نقش نخبگان برای توسعه همه جانبه شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، سیدرضا جوادیان عصر امروز، در شصت و یکمین نشست کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد با محوریت بی تفاوتی اجتماعی در میان نخبگان به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: شرایط سیاسی و اقتصادی عاملی مؤثری در کمرنگ شدن نقش نخبگان برای توسعه بیش از پیش است.

وی افزود: با بررسی مطالعات انجام شده پیرامون علل شکل گیری، آثار و راهکارهای موجود در حوزه بی تفاوتی اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته شد و در نهایت نوعی بی قیدی به عنوان پدیده ای اجتماعی در افراد نسبت به قوانین، هنجارها، حوادث و اتفاقات شناسایی شده، که باید هرچه سریعتر برای آن برنامه ریزی جدی انجام شود.

دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد همچنین مجموعه علل روان شناختی، سیاسی و اقتصادی، اجتماعی را از عوامل بروز بی تفاوتی اجتماعی دانست که شامل مواردی نظیر، پایگاه اجتماعی و اقتصادی شهروندان، ساختار سیاسی و قانونی کشور و نمادهای مدنی و حاکمیت است.

حسین افراسیابی، عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه یزد نیز، بی تفاوتی اجتماعی را مختص ایران ندانست و کاهش حساسیت و مسئولیت پذیری را امری جهان شم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تفاوتی اجتماعی نخبگان ناشی از دغدغه های معیشتی است

بی تفاوتی اجتماعی نخبگان ناشی از دغدغه های معیشتی است