مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 15:002021-05-15اجتماعي

دهستان مرزی گیفان خراسان شمالی، نیازمند نگاهی عمیق در حوزه دامپزشکی


دهستان گیفان با توجه به برخورداری از اقلیم مناسب، یکی از قطب های نگهداری و پرورش دام در خراسان شمالی محسوب می شود که 53 هزار و 200 رأس دام سبک و 2 هزار و 300 رأس دام سنگین دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، روستای گیفان در 100 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز دهستانی به همین نام با دارا بودن 21 روستاست و در مجاورت مرز ایران و کشور ترکمنستان واقع است.

این دهستان با توجه به برخورداری از اقلیم مناسب و به همت اهالی سخت کوش، یکی از قطب های نگهداری و پرورش دام در شهرستان و استان محسوب می شود و 53 هزار و 200 رأس دام سبک و 2 هزار و 300 رأس دام سنگین دارد.

شهرستان بجنورد با دارا بودن 333 هزار و 800 رأس دام سبک و 10 هزار و 500 رأس دام سنگین، حدود 15 درصد جمعیت دامی استان خراسان شمالی را در خود جای داده است.

به همین دلیل باید دامپزشکی خراسان شمالی با نگاهی عمیق به مشکلات دامداران این منطقه بپردازد.

در همین رابطه حمید رمضانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: گسترش خدمات دامپزشکی در مناطق دور از مرکز و دهستان های کمتر برخوردار خراسان شمالی، یکی از سیاست های جاری سازمان دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی است؛ به گونه ای که در سه سال اخیر، چهار واحد جدید ارائه خدمات دامپزشکی در مراکز دهستان های محروم و مرزی استان دایر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهستان مرزی گیفان خراسان شمالی، نیازمند نگاهی عمیق در حوزه دامپزشکی

دهستان مرزی گیفان خراسان شمالی، نیازمند نگاهی عمیق در حوزه دامپزشکی