مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 13:552021-05-15اجتماعي

«کویر زواره» دوباره پر از آب شد


در پی بارش های اخیر ، «کویر زواره» در نزدیکی روستای جعفر آباد از توابع بخش زواره پُر از آب شد و دریاچه طبیعی زیبایی را در این منطقه بوجود آورد.

- ایسنا/تهران در پی بارش های اخیر ، کویر زواره در نزدیکی روستای جعفر آباد از توابع بخش زواره پُر از آب شد و دریاچه طبیعی زیبایی را در این منطقه بوجود آورد.

به سبب جاری شدن بارندگی ها از کوه های خارو و سیاه کوه در جعفرآباد زواره دریاچه طبیعی در وسعتی به طول 5 کیلومتر و عرض 2 کیلومتر شکل گرفته است.

در این رابطه اکبر باقری یکی از ساکنان روستای جعفرآباد گفت: جاری شدن آب در کویر زواره طبیعت زیبای کویر را دو چندان کرده است.

حسین زراعتیان یکی دیگر از اهالی روستای جعفرآباد زواره که موفق به تصویربرداری از جاری شدن آب در رودخانه فصلی میان تک شده است، گفت: ارتفاع آب این رودخانه پس از بارندگی به 50 سانتیمتر می رسید.

وی عرض رودخانه فصلی میان تک را 8 متر اعلام کرد.

اردیبهشت سال گذشته هم کویر زواره در منطقه تل شیطان در نزدیکی روستای امیرآباد از توابع بخش زواره پس از 65 سال کویر زواره پُر از آب شد و دریاچه طبیعی زیبایی را در این منطقه بوجود آورد.

یکی از پدیده های طبیعی در بخش زواره، چشم انداز کویر است که در اردیبهشت ماه در پی بارش های بهاری چهره ای زیبا و دیدنی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کویر زواره» دوباره پر از آب شد

«کویر زواره» دوباره پر از آب شد