مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 12:552021-05-15اقتصادي

80 درصداز تحقیقات کشاورزی کشور در البرز انجام می شود


بیش از 80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد و اکنون نیز انواع بذرهای گندم و جو متناسب با شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور در این استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البیرز، عصر امروز در بازدید از موسسه تحقیقاتی اصلاح بذر و نهال که روز شنبه با حضور، معاون وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت، گفت: جای خرسندی دارد که شرایط آب و هوایی البرز بستر بسیار خوبی برای رشد انواع محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

استاندار البرز ادامه داد: بیش از 80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد و اکنون نیز انواع بذرهای گندم و جو متناسب با شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور در این استان تولید می شود.

این مقام مسؤول یادآور شد: پیش از این، بخش بالایی از این بذرها از خارج کشور وارد می شد ولی اکنون با اقداماتی که در موسسات تحقیقات کشاورزی البرز صورت گرفته از واردات این بذرهای مهم بی نیاز شده ایم.

وی افزود: هزاران گونه گندم و جو در این موسسه تولید می شود و به تمامی نقاط کشور ارسال می شود و در این راستا اقلیم مناطق مختلف نیز مد نظر قرار می گیرد، همچنین در خصوص تولید بذرهای هیبریدی در البرز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصداز تحقیقات کشاورزی کشور در البرز انجام می شود

80 درصداز تحقیقات کشاورزی کشور در البرز انجام می شود