مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-15اقتصادي

کلیات طرح بانک مرکزی در حوزه بانکداری قابل دفاع نیست


در ایران بانک داری بدون ربا منطبق با قانون 62 برای یک ساعت هم اجرا نشده است و آیین نامه های اجرایی آن، با قانون مغایر بودند؛ - ایسنا/قم استاد دانشگاه تهران گفت: در ایران بانک داری بدون ربا منطبق با قانون 62 برای یک ساعت هم اجرا نشده است و آیین نامه های اجرایی آن، با قانون مغایر بودند؛ زیرا قانون تطبیق آیین نامه با قانون در آن سال وجود نداشت.

دکتر حسن سبحانی امروز درنشست نقد طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قم عنوان کرد: روش من بر اساس تجربیات این است اگر به نظر بیاید که یک نوشته و طرح بعد از اصلاحات نیز قابلیت های لازم برای اجرا را ندارد، از ابتدا به اعمال اصلاحات در آن وقتی نمی گذارم و با کلیت آن مخالف می کنم.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه این طرح با اصلاحات زیاد نیز نمی تواند طرحی مفید برای اقتصاد کشور باشد شخصا مخالف هستم؛ زیرا در 38 سال گذشته در نظام بانکی بر خلاف قانون عملیات بانکی بدون ربا تصمیماتی گرفته شده است که مبتنی بر قانون یا منطبق بر قانون نیست و همه انحرافات وضع موجود را درست کرده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دیگری هم با این طرح مخالفت کردند که باید مناشی مخالفت کنندگان تمیز داده شود، اظهار کرد: برخی مدیران و صاحب نظران بانکی هم مخالفت کردند؛ اما نباید فراموش کرد که بخش عمده ای از مشکلات به خاطر کارکرد نوع مد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیات طرح بانک مرکزی در حوزه بانکداری قابل دفاع نیست

کلیات طرح بانک مرکزی در حوزه بانکداری قابل دفاع نیست