مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-05-15دانش

شاهنامه چه کاربردهایی در زندگی امروزی دارد؟


دانشجوی دکترای ادبیات حماسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نمونه هایی از کارکردهای شاهنامه در زندگی گفت: اثری همچون شاهنامه که سال هاست در میان مردم حضور داشته و خواهد داشت، - نشان داده است که می تواند کاربردهایی در زندگی مردم داشته باشد.

محمد بیانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به کاربردهای شاهنامه در زندگی امروز، اظهار کرد: هرچیزی که در زندگی کاربرد نداشته باشد خیلی زود فراموش می شود.

برای نمونه بسیاری از ما پاسخی برای کاربردهای بسیاری از دروسی که در مدرسه خوانده ایم، پیدا نمی کنیم و به همین دلیل نگاهی منفی به آن ها داریم؛ چراکه نتوانستیم کاربردی برای آن پیدا کنیم.

وی با بیان این که ادبیات نیز از این قاعده مستثنی نیست ، ادامه داد: اگر ادبیات کاربردی در زندگی بشر نداشته باشد به هیچ دردی نمی خورد و به راحتی کنار گذاشته می شود، اما اثری همچون شاهنامه که سال هاست در میان مردم حضور داشته و خواهد داشت، نشان داده است که می تواند کاربردهایی در زندگی مردم داشته باشد.

بیانی با تأکید بر لزوم خوانش های جدید از مفاهیم شاهنامه، تصریح کرد: برای نمونه، نژادپرستی یکی از مسائلی است که امروزه جهان با آن گرفتار است.

بر این اساس هنگامی که به داستان زال در شاهنامه مراجعه می کنیم، می بینیم که زال به دلیل تفاوت رنگ پوست و مویش از سوی مردم و ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه چه کاربردهایی در زندگی امروزی دارد؟

شاهنامه چه کاربردهایی در زندگی امروزی دارد؟