مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:352021-05-15فرهنگي

امیرخانی: تصویر خالد حسینی از مردم افغانستان واقعی نیست


تصویر خالد حسینی در کتاب هایش، تصویر واقعی مردم افغانستان نیست و بیشتر تصویر مورد علاقه غرب از زندگی مردم این سرزمین محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در نشست تصویر رنج مردم افغانستان در ادبیات که به همت فیدیبو در کلاب هاوس برگزار شد، رضا امیرخانی نویسنده کتاب جانستان کابلستان و عالیه عطایی، نویسنده افغان درباره تجربه های ادبی در تصویر کشیدن مشکلات و رنج های مردم افغانستان در ادبیات فارسی صحبت کردند.

  این جلسه که میزبانی فیدیبو و با اجرای مژده لواسانی برگزار شد، شاهد حضور بسیاری از نویسندگان و شاعران افغانستان و تاکید آن ها مبنی بر کم توجهی به ادبیات فارسی به ظرفیت های زندگی مردم افغانستان بود.

  * امیرخانی: کتابی نوشتم و فهمیدم هیچ مرزی با افغانستان ندارم و در یک حوزه مشترک فرهنگی با آن ها زندگی می کنم/ خالد حسینی تصویر واقعی از مردم  افغانستان را نشان نمی دهد  رضا امیرخانی در این نشست گفت: به عنوان نویسنده کاری برای افغانستان نوشتم و دریافتم هیچ مرزی با افغانستان ندارم و در یک حوزه مشترک فرهنگی با آن ها زندگی می کنم.

  وی ادامه داد: اینکه امروز باز هم درباره مرزها حرف بزنیم و شکاف ها را عمیق تر کنیم، درست نیست و روزی می توانیم در این اتاق به راحتی حرف بزنیم که یک طفل در کابل با کودک من که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرخانی: تصویر خالد حسینی از مردم افغانستان واقعی نیست

امیرخانی: تصویر خالد حسینی از مردم افغانستان واقعی نیست