مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-15اقتصادي

شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه گیلان به نفع برنج


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه گیلان موجب شده که شاهد افزایش نشاء برنج نسبت به سال گذشته باشیم.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه گیلان موجب شده که شاهد افزایش نشاء برنج نسبت به سال گذشته باشیم.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون نشاء برنج در 70 درصد شالیزارهای گیلان انجام شده است، گفت: سال گذشته در این موقع از سال فقط در 47 درصد از شالیزارها نشاء انجام شده بود.

وی دلیل افزایش میزان نشاء امسال نسبت به سال گذشته را شرایط آب و هوایی مناسب دانست و افزود: با افزایش بارندگی های بهاری و همچنین رهاسازی آب سد سپیدرود، شرایط برای نشاء در شالیزارهای گیلان فراهم شده است.

موسوی ادامه داد: در مجموع امسال سرمای بهاره نداشتیم و شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه به نفع برنج و برنجکاران است.

وی در خصوص احتمال افزایش تولید برنج سفید در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط آب و هوایی در روزهای آتی نیز کمک کند تا پیش بینی ها برای افزایش تولید برنج در استان محقق شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد: سال گذشته پیش بینی می شد افزایش چشمگیری در تولید برنج سفید استان داشته باشیم، اما با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه گیلان به نفع برنج

شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه گیلان به نفع برنج