مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 05:152021-05-15اقتصادي

آغاز مرمت اثر تاریخی کوه خواجه سیستان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرمت اثر تاریخی کوه خواجه شهرستان هامون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شده است.

-  منصوره ملاالهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مرمت کوه خواجه در شهرستان هامون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شد.

  استحکام بخشی و دیوارچینی حصار دوم کهن دژ کوه خواجه، لایه برداری اندود فرسوده کاهگل، اجرای اندود کاهگل، آواربرداری و از اقداماتی است که در این فصل از مرمت این اثر انجام می شود.

وی گفت: کوه خواجه تنها عارضه طبیعی دشت سیستان است که در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر زابل قرار دارد و دربردارنده یکی از مهم ترین و بهترین نمونه های معماری ایرانی در سیستان و بلوچستان است.

ملاالهی بیان کرد: بر فراز این کوه، کاخ، آتشکده، زیارتگاه خواجه مهدی و قبرستانی از دوران مختلف به یادگار مانده است.

   وی ادامه داد: مزار آرامگاه خواجه مهدی یکی از دوست داران خاندان علوی نیز بر روی این کوه واقع شده و به همین دلیل به کوه خواجه نام گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یادآور شد: کوه خواجه بزرگ ترین معماری خشتی برجای مانده از دوره پارتیان در منطقه سیستان است و یکی از مهم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت اثر تاریخی کوه خواجه سیستان

آغاز مرمت اثر تاریخی کوه خواجه سیستان