مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-15فرهنگي

نخستین جشنواره سرود «آوای کتابخانه» فراخوان داد


همزمان با هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور نخستین جشنواره سرود با عنوان «آوای کتابخانه» توسط این نهاد برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، با توجه به اهمیت کتابخوانی در تعالی جامعه و تاثیرگذاری زبان شعر در فرهنگ سازی و گرایش بیشتر مردم به این امر، همزمان با هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور نخستین جشنواره سرود با عنوان آوای کتابخانه توسط این نهاد برگزار می شود.

این جشنواره با رویکرد تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ کتابخوانی و جایگاه کتابخانه های عمومی و کتابداران، استفاده از سرود به عنوان تاثیرگذارترین نوع شعر، در ترویج کتابخوانی و توسعه کتابخانه ها، شناسایی استعدادها و ظرفیت های فرهنگی و هنری در اعتلای جایگاه کتابخوانی، نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی در فعالیت های ادبی کتابخانه ها و ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه ها در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفته  است.

موضوعات محوری در نظر گرفته شده برای این جشنواره به این ترتیب اند: ـ نقش کتابخانه، کتابدار و کتابخوانی در تعالی جامعه ـ نقش کتابدار در ترویج کتابخوانی ـ نقش کتابخانه و خدمات اجتماعی آن در توسعه فرهنگ کتابخوانی ـ دیدگاه جامعه نسبت به کتابدار و کتابخانه ـ تبدیل کتابخانه ها به پایگاه اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره سرود «آوای کتابخانه» فراخوان داد

نخستین جشنواره سرود «آوای کتابخانه» فراخوان داد