مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 10:052021-05-14اقتصادي

یزد همچنان صدرنشین کشور در تنوع مواد معدنی


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد سال هاست رتبه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی را از آن خود کرده و این رتبه به رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان ها، - ایسنا/یزد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد سال هاست رتبه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی را از آن خود کرده و این رتبه به رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان ها، همچنان از آن استان یزد است.

محمدرضا علمدار یزدی اظهار کرد: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

وی افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخائر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و .

یکی از بزرگترین قطب های معدنی آهن کشور به شمار می رود.

علمداریزدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 43 نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی خاک های صنعتی، سنگ های تزیینی و نما و مصالح ساختمانی در 641 معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می شود.

وی با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، عنوان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از 69 میلیون تن است و این معادن در سطح استان برای 12 هزار و 350 نفر به صورت اسمی اشتغال ایجاد کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد همچنان صدرنشین کشور در تنوع مواد معدنی

یزد همچنان صدرنشین کشور در تنوع مواد معدنی